söndag 2 maj 2010

Derbydags

Det börjar rulla in lite trepoängare och jag tycker att vi då och då får lite småglimtar av att det här laget skulle kunna lira lite bra fotboll. Viktig match idag mot aikSolna, synd att inte Jonson kan vara med. En vinst här skulle sitta så skönt nu när vi dessutom har ett par, på pappret, lite lättare matcher och kanske skulle kunna få gå på sommarlov utan att vara inblandade i den absoluta bottenstriden.

Själv har jag gjort tävlingsdebut här hemma i Sverige. Det var ingen vacker historia och kan väl sammanfattas i bilder nedan.

Greenerna på Mosjö Golf and Country Club (?) hade fått sig en omgång av greenkeepern, antar att det kändes viktigt att det skulle vara extra tufft...

När man väl hade hackat sig fram till green(i mitt fall tog det denna dag ett tag....) och lyckats studsa i bollen så möttes man varje gång av denna syn när man skulle plocka upp bollen.



Men det var iaf skönt att få i sig en Country Club-mässig lunch, plastbestick och allt.



Min debut var ganska lik fotbollslagets första månad; Dåligt spel på dåliga planer. Som grädde på moset så lyckades jag dessutom bli sjuk där man gick runt i kylan och blåsten.

Det sköna är att det snart är dags igen. På söndag åker vi till nästa Country Club, Himmerland!

Dif, vi ger aldrig upp.

/Klas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar