måndag 12 april 2010

Krossa HV!

Har varit hemma ett tag nu och det är skönt att det börjar bli vår. Förutom extrajobbet på Simway och golfroom (http://www.golfroom.se/) så har jag hunnit med ett par dagar i Åre över påsken. Träffade damen nedan i liften då hon kommenterade min Djurgårdsmössa. 80 år, galet dif-fan och hockeytokig. Hon berättade att hon sett sitt första hockey-vm på 40-talet. DIF- vi är inte överallt, bara på de bra ställena.....


Ang. hockey så ska det bli kul att följa finalerna. Är numera mer fotbollsintresserad men det var hockeyframgångarna för 20 år sen (tillsammans med fotbollsfinalen 88 och Steve Galloway) som fick mig att börja älska vår förening.


aik Solna gick upp i elitserien och det tycker jag faktiskt var bra. Blir kul med hockeyderbyn nästa år och dom ser ju inte ut att bli allt för vassa heller om man ska tro på det som skrivits ang. deras ekonomi.


Fotbollen går ju hittills ungefär som man hade befarat. Jag har tyvärr bara haft möjlighet att se en match på plats och man kan ju inte säga att BP-matchen värmde där man satt i nollgradigt och duggregn. Får hoppas på att det trillar in lite poäng snart, annars kan det bli en sån där jobbig höst igen.


Tävlingssäsongen här i Norden sätter i år igång lite senare än vanligt, inte förrän i början av maj är det dags igen. Blir mer bloggande då, när man har mer att skriva om.


/Klas




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar